Araştırma Konuları

Kansei Mühendisliği

Kansei kelimesi Japonca’da, bir nesnenin yansıttığı güzelliğin ve hoş duyguların hissedilmesi ve onun arzu edilmesi anlamlarına gelir. Kansei Mühendisliği açısından ise bu kelime, bir ürünün müşteride oluşturduğu olumlu izlenimlerdir. Müşterinin ürünü tanımlamak ya da ifade etmek için kullandığı bu sıfatlara Kansei kelimeleri denir ve bu kelimeler Kansei Mühendisliğinin temelini oluşturur. Kansei Mühendisliği bu sıfatları kullanarak kullanıcının zihninde oluşan ürün özelliklerinin, ürün tasarım aşamasına yansıtılmasını sağlar.

Değişen piyasa koşulları ve keskin rekabet stratejileri sebebiyle ürün tasarımı ve estetik kaygılar önem kazanmıştır. Ürün tasarımı önemlidir çünkü müşteri ilk olarak ürünün görüntüsü ile tanışır ve ürünün işlevsel özeliklerini tanımadan önce görüntüsü ile etkileşim sağlar.

Detaylı bilgi için ↗